Polaroid
Johnson&Johnson
Bairamoglou-Essilor
images/Unilens_1048x300_IconBoost.jpg
Alcon-Total
optometrynews_1048X300.jpeg
previous arrow
next arrow

Για πολλούς ανεξάρτητους οπτομέτρες, το branding είναι ο όλεθρος της ύπαρξής τους (ίσως ένας από τους πολλούς!). Το να προσδιορίσετε ποιος είστε ως επιχείρηση και, στη συνέχεια, να το μεταφράσετε με επιτυχία και οικονομικά στο κοινό σας, μπορεί να είναι ανυπέρβλητο καθήκον.

Γιατί το branding είναι τόσο σημαντικό

Για τον Mark Overton, διευθυντή της Ideology Consulting, μιας εταιρείας που προσφέρει υπηρεσίες σχεδιασμού και υλοποίησης μάρκετινγκ σε ανεξάρτητους οπτομέτρες, η σημασία του branding δεν μπορεί να υπερεκτιμηθεί. «Πριν από δεκαπέντε χρόνια ήταν ωραία να μπω τη Δευτέρα το πρωί και να ανοίξω το ιατρείο, να εκκινήσω τον υπολογιστή και να δω μερικούς ασθενείς. Αυτό ήταν το μόνο που έπρεπε να κάνουμε. Όμως το επιχειρηματικό περιβάλλον είναι πολύ διαφορετικό σήμερα. Υπάρχουν μεγάλοι και πολύ αποτελεσματικοί ανταγωνιστές που ακολουθούν το μερίδιο αγοράς σας. Αν δεν κάνετε τίποτα, θα σας δυσκολέψουν τα πράγματα».

Η Lynley Matthews, ιδιοκτήτρια του Matthews Eyecare, ενός κέντρου από τα μεγαλύτερα ανεξάρτητα στην Νέας Ζηλανδίας, λέει ότι η ισχυρή τοποθέτηση της επωνυμίας είναι απολύτως απαραίτητη. «Μια επωνυμία είναι η στενογραφία που χρησιμοποιούν οι πελάτες για να λαμβάνουν αποφάσεις. Η τοποθέτηση επωνυμίας σάς επιτρέπει να διαφοροποιείτε τον εαυτό σας από τους ανταγωνιστές μεταφέροντας τις αξίες και την προσωπικότητα της εταιρείας σας. Ως ανεξάρτητη επιχείρηση οπτομετρίας, έχετε φήμη –είτε την καλλιεργείτε είτε όχι– επομένως μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε μια στρατηγική branding που μπορεί να σας βοηθήσει να πάρετε τον έλεγχο».

Μια ισχυρή στρατηγική branding μπορεί επίσης να προσθέσει στο τελικό αποτέλεσμα, λέει ο Matthews, καθώς θα βοηθήσει στην πλοήγηση στις αποφάσεις μάρκετινγκ που έχετε. «Σας βοηθά να προσελκύσετε ασθενείς που εκτιμούν αυτό που κάνετε, σε αντίθεση με το να ξοδεύετε πολλά χρήματα προσπαθώντας να προσελκύσετε όλους και οποιονδήποτε».

Ο Campbell Wiltshire, διευθυντής επιχειρηματικής ανάπτυξης και μάρκετινγκ στον Independent Optometry Group, συμφωνεί με τον Matthews. «Καμία μεμονωμένη πρακτική δεν θα έχει ποτέ το ίδιο είδος κάλυψης ή ικανότητας μόχλευσης που έχει μια μεγάλη εταιρεία. Το κόλπο δεν είναι να προσπαθήσετε να ανταγωνιστείτε αυτό, αλλά να δημιουργήσετε τη δική σας προσωπικότητα, που θα έχει απήχηση στους ανθρώπους της κοινότητάς σας. Το πιο κρίσιμο μέρος της επωνυμίας για ανεξάρτητη οπτομετρία είναι η διασφάλιση ότι η επωνυμία ταιριάζει με αυτούς που κατέχουν και εργάζονται στο ιατρείο».

Βασικά στοιχεία ενός μεγάλου brand.

Κατά τη γνώμη του Overton, υπάρχουν τέσσερα στοιχεία που συνθέτουν μια επιτυχημένη μάρκα. «Πρέπει να είναι μοναδική, αναγνωρίσιμη, εύκολη στη χρήση και βιώσιμη». Για αυτόν, η συνέπεια είναι το κλειδί και ο Μάθιους συμφωνεί πλήρως.

«Το κοινό βομβαρδίζεται με μηνύματα», λέει ο Matthews. «Είναι υπερσυνδεδεμένοι μέσω ενός ψηφιακού κόσμου και το να "σπάσεις τον θόρυβο" μπορεί να είναι δύσκολο. Οι ασυνέπειες στα στοιχεία της επωνυμίας υπονομεύουν άμεσα τον αντίκτυπό τους. Έχοντας έναν οδηγό που καθορίζει τα πράγματα, όπως το πώς θα χρησιμοποιηθεί το λογότυπό σας, τα χρώματα που χρησιμοποιείτε και ο τόνος της φωνής, συμβάλλει στη συνοχή."

Η ευθυγράμμιση των προσδοκιών των ασθενών με την πραγματικότητα της πρακτικής σας είναι ζωτικής σημασίας, λέει ο Wiltshire. «Προσπαθήστε να δώσετε μια σαφή εντύπωση για το τι θα βιώσει ένας ασθενής όταν μπει στο ιατρείο. Η επωνυμία σας έχει να κάνει με το ποιοι είναι οι οπτομέτρες, ποιος είναι ο οπτικός.Εκτός από την προσωπικότητα του ιατρείου, θα πρέπει να συμβολίζει τα επίπεδα υπηρεσιών που θα λάβει ο ασθενής. Εάν η επωνυμία σας προσφέρεται για εξαιρετικές υπηρεσίες και υπέροχους ανθρώπους, συμβάλλει πολύ στη μεγιστοποίηση της αξίας σας στην τοπική κοινότητα».

Πηγή:https://www.nzoptics.co.nz/articles/archive/branding-on-a-budget/