Ένα περιοδικό για τη «Σύγχρονη Οπτική» θα πρέπει να... βλέπει μακριά, φιλοξενώντας σήμερα την αρθρογραφία που θα συζητείται ευρέως αύριο. Επίσης θα πρέπει να αντιμετωπίζει την αγορά στη βάση των στρατηγικών που επιβάλλουν τα σύγχρονα μοντέλα προώθησης των προϊόντων/υπηρεσιών και της πώλησης, αποφεύγοντας... κοντόφθαλμες θεωρήσεις, οι οποίες αντιμετωπίζουν ως «εχθρό» οτιδήποτε νέο και πρωτοποριακό.
Στο παρόν τεύχος προσπαθήσαμε να ικανοποιήσουμε και τις δύο αυτές εκδοχές.
Στο άρθρο για την παιδική μυωπία παρουσιάζονται χρήσιμες πληροφορίες από τη διεθνή επιστημονική βιβλιογραφία, οι παράγοντες που την προκαλούν, η αναγκαιότητα της επιβράδυνσής της και οι τρόποι διαχείρισής της, εστιάζοντας στη σπουδαιότητα της αποτελεσματικής επικοινωνίας όλων των παραπάνω δεδομένων προς τους γονείς. Γιατί, όπως αναφέρουν οι αρθρογράφοι, «είναι πάντα σωστή η επιλογή να... διορθώσουμε τη μυωπία ενός παιδιού με συμβατικά γυαλιά ή φακούς επαφής, υπάρχει όμως και η καλύτερη επιλογή, να καταφέρουμε να την επιβραδύνουμε, χρησιμοποιώντας την κατάλληλη στρατηγική και επιδρώντας θετικά στη ζωή του παιδιού στο παρόν και στο μέλλον!».
Στην παρουσίαση της στρατηγικής WHY-HOW-WHAT με τη... ματιά του Οπτικού και Οπτομέτρη αναλύονται οι έννοιες εκείνες με τις οποίες ίσως ξεχνάμε να ασχοληθούμε, όντας επιχειρηματίες, πωλητές, οπτικοί-οπτομέτρες ή και όλα μαζί. Ωστόσο, είναι ακριβώς εκείνες που θα κάνουν τους καταναλωτές να εμπιστευθούν τα «πιστεύω» μας και θα μας επιτρέψουν -εκτός του να... γράψουμε μερικά επιχειρηματικά μίλια παραπάνω- να γίνουμε περισσότερο δημιουργικοί, απολαμβάνοντας το ταξίδι.
Ακόμη κι αν τα παραπάνω άρθρα, αλλά και τα υπόλοιπα που φιλοξενούνται στο παρόν τεύχος, δεν αποτελούν «ευαγγέλια», σίγουρα θα δώσουν αρκετή... τροφή για σκέψη σε όσους κρατούν ανοιχτά τα μάτια και τα μυαλά τους.
Θάνος Σταθόπουλος - Διευθυντής Σύνταξης