Polaroid
Johnson&Johnson
Bairamoglou-Essilor
images/Unilens_1048x300_IconBoost.jpg
Alcon-Total
optometrynews_1048X300.jpeg
previous arrow
next arrow

Ο συντονιστής του Κύκλου Νέων Eπιχειρηματιών, Πάρης Παπαβασιλείου, σε πρόσφατη συνέντευξη που παραχώρησε στον ραδιοφωνικό σταθμό «Αθήνα 9.84» περιέγραψε με σαφή τρόπο την εικόνα που επικρατεί τον τελευταίο καιρό στην αγορά και αιτιολόγησε την υπάρχουσα κατάσταση βάσει των δεδομένων που επικρατούν σήμερα σε παγκόσμιο επίπεδο σε εμπορικό και οικονομικό επίπεδο.

Όπως παρατήρησε, μπορεί τους καλοκαιρινούς μήνες (ακριβώς μετά το δεύτερο lockdown ) να υπήρξε ένα έντονο κύμα κατανάλωσης και έξαρσης σε όλη την επιχειρηματική ζωή και κοινότητα, καθώς ο κόσμος πραγματοποίησε δαπάνες στην εστίαση, την ψυχαγωγία και στον εσωτερικό τουρισμό, αλλά από τις αρχές του Σεπτεμβρίου παρατηρήθηκε σημαντική ανάσχεση. Η μείωση αυτή παρατηρήθηκε σε όλους τους τομείς, και πρώτα απ΄ όλα στο εμπόριο.

Όπως σημείωσε, οι λόγοι για τη συγκεκριμένη ανάσχεση είναι αρκετοί, όπως η αύξηση του πετρελαίου και όλων των καυσίμων, με συνέπεια ο καταναλωτής να μην ξέρει αυτή τη στιγμή πόσα θα ξοδέψει για να ζεσταθεί η οικογένειά του, κάτι που τον αποτρέπει από το να ξοδέψει στην αγορά. Επίσης, ο κ. Παπαβασιλείου παρατηρεί ότι τα είδη πρώτης ανάγκης έχουν αυξηθεί από 30%-100%, γεγονός που δημιουργεί τεράστια ανασφάλεια στον μέσο καταναλωτή για το πώς και πόσο θα ξοδέψει.

Αλλά ακρίβεια παρατηρείται και στις πρώτες ύλες, η οποία -σύμφωνα με τον συντονιστή του Κύκλου Νέων Eπιχειρηματιών, έχει τεράστιο αντίκτυπο στην εφοδιαστική αλυσίδα, που αντανακλάται στον τελικό καταναλωτή και στον ενδιάμεσο φορέα, όπως είναι οι επιχειρήσεις.

Σε όλα τα παραπάνω έρχεται να προστεθεί και η έλλειψη σε βιομηχανικά αγαθά και ακριβά προϊόντα, όπως για παράδειγμα τα αυτοκίνητα, η οποία πιέζει τις τιμές προς τα πάνω.

«Επειδή η πανδημία δεν έχει τελειώσει ακόμα, δεν γνωρίζει κανείς ποιες είναι οι προβλεπόμενες ποσότητες προϊόντων και αγαθών που οφείλει να παραδώσει και σε ποια χρονικά διαστήματα», εξήγησε ο κ. Παπαβασιλείου και πρόσθεσε: «Άρα οι απότομες καταναλωτικές εξάρσεις έρχονται και δημιουργούν τεράστια προβλήματα στις τιμές και στην εφοδιαστική αλυσίδα. Δεν είναι τυχαίο το γεγονός ότι ένα container για να έρθει από την Κίνα, αυτή τη στιγμή έρχεται με εξαπλάσια ή επταπλάσια χρήματα απ΄ ότι ερχόταν έναν χρόνο πριν. Αυτό ακόμα και σε φθηνά προϊόντα στην αγορά δημιουργεί τεράστια στρέβλωση από πλευράς αύξησης των τιμών».

Σύμφωνα με τον ίδιο, με βάση αυτά τα δεδομένα, η καταναλωτική δύναμη του πολίτη μειώνεται ραγδαία και η ανασφάλειά του -που είναι το πρωτεύον στοιχείο για το τι θα ξοδέψει και το τι θα αποταμιεύσει- «έρχεται και χτυπάει κόκκινο», με αποτέλεσμα να περιορίζει τις δαπάνες του.