Polaroid
Johnson&Johnson
Bairamoglou-Essilor
images/Unilens_1048x300_IconBoost.jpg
Alcon-Total
optometrynews_1048X300.jpeg
previous arrow
next arrow

Ο Σύλλογος Οπτικών Οπτομετρών Ελλάδος (ΣΟΟΕ), σε συνεργασία με τον κ. Τρύφωνα Ρότσο, χειρουργό οφθαλμίατρο και πρόεδρο της Ελληνικής Οφθαλμολογικής Εταιρείας, τον διευθυντή του 1ου ΓΕΛ Ν. Ψυχικού Διονύση Τσάγκλα και τις καθηγήτριες Κοσμά Βικτωρία, Μπουράκη Αθανασία, Ντούρμα Ολυμπία, Στάγια Μαρίνα και Τόντη Αριστέα προχώρησε, παρά τις δύσκολες συνθήκες λόγω της πανδημίας, στην οργάνωση και την υλοποίηση ημερίδας με θέμα «Οφθαλμός και Όραση», η οποία έλαβε χώρα σε ειδικά διαμορφωμένη αίθουσα που παραχώρησε το 1Ο ΓΕΛ Ν. Ψυχικού την Τετάρτη 23 Μαρτίου, η οποία έχει καθιερωθεί παγκοσμίως ως Ημέρα Οπτομετρίας.

Κατά τη διάρκεια της ημερίδας έγινε παρουσίαση της ανατομίας, της δομής και της λειτουργίας του ανθρώπινου οφθαλμού. Ακολούθησε ανάλυση σχετικώς με τις διαθλαστικές ανωμαλίες της όρασης και πώς αυτές μπορούν να γίνουν αντιληπτές μέσα από την αλλαγή της οπτικής μας οξύτητας στις καθημερινές μας ασχολίες.

Στην συνέχεια έγινε αναφορά στη διαδικασία μιας πλήρους οφθαλμολογικής εξέτασης, καθώς και στη συχνότητα οφθαλμολογικού ελέγχου αναλόγως με την ηλικία και τυχόν διαθλαστικών ανωμαλιών και λοιπών παθήσεων της όρασης από την κ. Ανθή Σωτηριανάκου, οφθαλμίατρο και συνεργάτιδα του κ. Ρότσου.

«Η μεγάλη ανταπόκριση που λάβαμε από τους μαθητές και καθηγητές μάς έδωσε τη δυνατότητα να επεκταθούμε στη συνέχεια στους τρόπους διόρθωσης των διαθλαστικών ανωμαλιών, στην οποία έγινε εκτενή αναφορά στη χρήση γυαλιών οράσεως, φακών επαφής, καθώς και χειρουργικών επεμβάσεων διόρθωσης των διαθλαστικών ανωμαλιών» όπως αναφέρουν οι διοργανωτές της δράσης. Στη διόρθωση των διαθλαστικών ανωμαλιών τονίστηκε από την κ. Σωτηριανάκου ότι δεν είναι όλοι κατάλληλοι υποψήφιοι για την επέμβαση και πως όποιος ενδιαφέρεται για μια τέτοια επέμβαση θα πρέπει να απευθυνθεί σε καταρτισμένο οφθαλμίατρο, γιατί όπως όλες οι επεμβατικές μέθοδοι, εάν δεν υπολογιστούν οι κατάλληλες παράμετροι, μπορούν να οδηγήσουν σε ανεπιθύμητες και μη αναστρέψιμες καταστάσεις.

Τέλος, έγινε εκτενής παρουσίαση στη διαθλαστική ανωμαλία που μαστίζει το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού, την μυωπία, η οποία έχει λάβει διαστάσεις επιδημίας και η οποία, σύμφωνα με μελέτες, το 2050 θα επηρεάσει έναν στους δύο πολίτες. Η παρουσίαση έγινε από την κ. Λυδία Βασιλοπούλου, οπτικό - οπτομέτρη, η οποία παρουσίασε αναλυτικά τον τρόπο αναστολής της μυωπίας με τη χρήση φακών επαφής (ορθοκερατολογικοί φακοί), θέμα το οποίο ενθουσίασε τους μαθητές με μυωπία. Μάλιστα, τους προκάλεσε αίσθηση το γεγονός ότι με τη χρήση των ορθοκερατολογικών φακών κατά τη διάρκεια του ύπνου απαλλάσσονται από τη χρήση των γυαλιών οράσεως την ημέρα.

Ακολούθησαν ερωτήσεις και απορίες τόσο προς την κ. Σωτηριανάκου όσο και προς την κ. Βασιλοπούλου εκ μέρους των μαθητών, στους οποίους επίσης έγινε παρουσίαση των επαγγελμάτων του οφθαλμιάτρου και του οπτικού - οπτομέτρη. Δύο επαγγέλματα τα οποία συνδυαστικά μπορούν να προσφέρουν τη διασφάλιση της ποιότητας της όρασης, που είναι η σημαντικότερη εκ των πέντε αισθήσεων του ανθρώπου, καθώς μέσω αυτής μας δίνεται η ευκαιρία να αντιληφθούμε το περιβάλλον.

Μετά το τέλος των παρουσιάσεων πραγματοποιήθηκε πρωτοβάθμιος έλεγχος όρασης σε όσους εκδήλωσαν τη σχετική επιθυμία.

Από πλευράς του σχολείου, η καθηγήτρια Θεολόγος Μαρίνα Στάγια ευχαρίστησε θερμά τον Σύλλογο Οπτικών Οπτομετρών Ελλάδος και το χορηγό, ο οποίος, σε συνεννόηση με τον κ. Ρότσο, υλοποίησε την ημερίδα με θέμα «Οφθαλμός και Όραση», καθώς και για τη δυνατότητα που δόθηκε στους μαθητές να κατανοήσουν το επάγγελμα του οφθαλμιάτρου και του οπτικού - οπτομέτρη.

Πώς... είδαν την ημερίδα οι μαθητές

Για τις εντυπώσεις που αποκόμισαν από την ημερίδα μίλησαν, όμως, και οι μαθητές. Στη συνέχεια παρατίθενται μερικά από τα σχόλια που έκαναν:

«Γενικά ήταν μια πολύ ωραία εμπειρία. Έμαθα αρκετά πράγματα για το μάτι που δεν ήξερα παλιά όπως το πώς λειτουργούν οι φακοί επαφής και τα γυαλιά. Πιστεύω θα ήταν ενδιαφέρουσα η δουλειά ενός οφθαλμιάτρου» (Δημήτρης, Α’ Λυκείου).

«Σήμερα στην παρουσίαση μάθαμε για την κόρη των ματιών και το πώς λειτουργεί το μάτι από... μέσα. Έμαθα καινούργια πράγματα και μου άρεσε πολύ. Έχω σκεφτεί να ασχοληθώ με την Ιατρική, δεν είχα σκεφτεί να γίνω οφθαλμίατρος». (Ναυσικά, Α’ Λυκείου).

«Σε αυτή τη δράση έμαθα πολλά σχετικά με τα γυαλιά και τους φακούς επαφής και μου φάνηκαν πολύ ενδιαφέροντα» (Σταματίνα, Α’ Λυκείου).

«Προσωπικά έχω μυωπία οπότε το να μάθουμε γι' αυτά τα πράγματα μου φάνηκε πολύ ενδιαφέρον. Έμαθα και πράγματα τα οποία δεν ήξερα για τους φακούς επαφής» (Δήμητρα, Α’ Λυκείου).

«Μου άρεσε πολύ η όλη δράση γιατί μάθαμε ωραία πράγματα και αυτές οι πρωτοβουλίες που κάνουμε στο σχολείο είναι πολύ ωραίες, γιατί οι μαθητές πλέον δεν έχουν εύκολα τη δυνατότητα να μάθουν πολλά πράγματα λόγω του κορωνοϊού. Τέτοιες δράσεις με το σχολείο είναι ωραίες γιατί ενημερωνόμαστε και μπορούμε να το επικοινωνήσουμε με τους συμμαθητές μας, να μάθουν και εκείνοι τα ίδια πράγματα» (Νίκος, Α’ Λυκείου).

Στην ερώτηση εάν γνώριζαν το επάγγελμα του οπτικού - οπτομέτρη οι μαθητές απάντησαν:

«Λίγο, πολύ λίγο, δεν είχα πολλή εμπειρία. Τώρα όμως έμαθα παραπάνω πράγματα» (Δημήτρης, Α’ Λυκείου).

«Το ήξερα ναι, το είχα ακουστά. Πριν την παρουσίαση δεν σκεφτόμουν να ασχοληθώ με αυτόν τον κλάδο. Τώρα όμως το σκέφτομαι» (Ναυσικά, Α’ Λυκείου).

«Ναι, το γνώριζα, αλλά δεν μου είχε κινήσει τόσο πολύ το ενδιαφέρον. Τώρα όμως μου φάνηκε πολύ πιο ωραίο» (Αναστασία, Α’ Λυκείου).

Θα ακολουθούσαν το επάγγελμα του οπτικού – οπτομέτρη οι μαθητές; Ας δούμε τι απάντησαν:

«Αν μπορούσα και είχα την επιλογή, ναι» (Σταματίνα, Α’ Λυκείου).

«Δεν ξέρω, νομίζω ότι είναι για ανθρώπους με γερά στομάχια» (Αναστασία, Α’ Λυκείου).

«Ίσως, δεν είμαι σίγουρος. Μου φαίνεται ενδιαφέρουσα δουλειά, αν και λίγο δύσκολη, γιατί έχει πολλά πράγματα που πρέπει να μάθεις» (Νίκος, Α’ Λυκείου).

Με αφορμή τη δράση στο 1ο Γενικό Λύκειο Νέου Ψυχικού ο ΣΟΟΕ αναφέρει:

«Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε θερμά τον διευθυντή του 1ΟΥ ΓΕΛ Ν. Ψυχικού κ. Τσάγκλα, καθώς και την κ. Ντούρμα, καθηγήτρια φιλόλογο, η οποία συντόνισε από την πλευρά του σχολείου όλες τις απαραίτητες διαδικασίες για τη διασφάλιση της ομαλής διεξαγωγής της ημερίδας.

Επίσης, εκφράζουμε την ευγνωμοσύνη μας στον κ. Ρότσο για τη συνεργασία του.

Τέλος, δεν θα μπορούσαμε να παραλείψουμε να εκφράσουμε θερμές ευχαριστίες προς τους αφανείς συνεργάτες μας που δούλεψαν με πνεύμα συνεργασίας προκειμένου να οργανωθεί και να υλοποιηθεί η παραπάνω δράση και συγκεκριμένα στους Αθανάσιο Χαλιδιά, Λυδία Βασιλοπούλου, Αλεξία Φλεμοτόμου, Αικατερίνη Παπαϊωάννου και Νεφέλη Ρούσσου.

Χορηγός της δράσης ήταν η BA Optics.