Έπειτα από δύσκολη περίοδο λόγω πανδημίας, η οποία οδήγησε σε πτώση πωλήσεων της τάξεως του 14%, η παγκόσμια αγορά οπτικών ανακάμπτει σταδιακά, υποστηριζόμενη από την επιστροφή των καταναλωτών στα ταξίδια και την κοινωνική δραστηριότητα, αλλά και από την άνθηση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Σύμφωνα με νέα έρευνα της Euromonitor, η παγκόσμια αγορά γυαλιών αναμένεται να ανεβεί 20% σε σχέση με το 2020, φθάνοντας τα 142 δισ. δολάρια το 2022, ενώ εκτιμάται ότι θα καταγράφει σύνθετο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης (CAGR) 5,9% την περίοδο 2022-2027, επιστρέφοντας στα προπανδημικά επίπεδα πωλήσεων ως το τέλος του 2022.
Οι καταναλωτές ταξιδεύουν και βγάζουν τη μάσκα
Αργά αλλά σταθερά, οι διεθνείς ταξιδιωτικοί προορισμοί υποδέχονται εκ νέου επισκέπτες, παρά τη γεωπολιτική αβεβαιότητα στην Ευρώπη και το αυξανόμενο κόστος ζωής. Η επανέναρξη της δραστηριότητας του τουρισμού ωφελεί τη βιομηχανία οπτικών και ιδίως των γυαλιών ηλίου, κατηγορία που επλήγη περισσότερο από κάθε άλλη στα οπτικά, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με την παγκόσμια αξία πωλήσεων να πέφτει 23% στα 16 δισ. δολάρια το 2020. Η χρήση μάσκας επίσης αποθάρρυνε τις σχετικές αγορές, καθώς όταν φορά κανείς μάσκα, τα γυαλιά τείνουν να θολώνουν. Εντούτοις, η επιστροφή στα ταξίδια αναμένεται να τονώσει την ανάπτυξη φέτος, κυρίως για τα ακριβά γυαλιά. Μάλιστα, η κατηγορία αναμένεται να ξεχωρίσει ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη φέτος, με τις παγκόσμιες πωλήσεις να φθάνουν τα 20 δισ. δολάρια, ανάκαμψη που συνδέεται και με την άρση της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας.
Ανακάμπτουν οι κοινωνικές δραστηριότητες
Εκτός από τα ταξίδια, ανακάμπτουν επίσης οι αθλητικές δραστηριότητες, τα φεστιβάλ, οι μετακινήσεις για θεατρικές παραστάσεις και λοιπές ευκαιρίες κοινωνικής επαφής. Μετά το ξέσπασμα του Covid-19 το 2020, πτώση σημείωσαν οι φακοί επαφής και τα υγρά φακών (-9%), με τους καταναλωτές να επιστρέφουν στα γυαλιά οράσεως. Οι φακοί πλέον ανακάμπτουν, ενώ αναμένεται να σημειώσουν μονοψήφια ανάπτυξη. Η νέα απειλή για τους φακούς είναι πλέον το υβριδικό μοντέλο εργασίας. Παγκόσμια έρευνα της Euromonitor τον Απρίλιο 2021 έδειξε ότι σχεδόν το 70% των επιχειρήσεων που ερωτήθηκαν, δήλωνε ότι θα επεκτείνει την απομακρυσμένη εργασία, με τη Βόρεια Αμερική και τη Δυτική Ευρώπη να καταγράφουν τον μεγαλύτερο αριθμό ατόμων που υιοθετούν την τάση. Αυτό εκτιμάται ότι θα οδηγήσει περισσότερους καταναλωτές να αγοράζουν φακούς ημερήσιους παρά μεγαλύτερης διάρκειας, αν και οι ημερήσιοι καταλήγουν να κοστίζουν περισσότερο, πράγμα που ίσως αποτελέσει ζήτημα μπροστά στο μειούμενο διαθέσιμο εισόδημα.
Οι προκλήσεις για την ανάκαμψη των οπτικών
Μολονότι μερίδα του καταναλωτικού κοινού είναι έτοιμη να ξαναρχίσει να συμμετέχει στην κοινωνία, κάποιες ομάδες προσαρμόστηκαν στις νέες συνθήκες και συνεχίζουν να ψωνίζουν από το σπίτι. Αυτό αποτελεί πηγή σύγχυσης για τις εταιρείες που προσπαθούν να καλύψουν τις ανάγκες όλων. Η απάντηση από τη βιομηχανία οπτικών είναι να προσφέρει στο κοινό πολλές επιλογές για την παραγγελία σκελετών, γυαλιών ηλίου και φακών επαφής, προκειμένου να εξασφαλιστούν τόσο η άνεση, όσο και η ασφάλεια. Το ηλεκτρονικό εμπόριο, παραδοσιακά μη ανεπτυγμένο στα οπτικά, αναβαθμίστηκε και κέρδισε μερίδιο πωλήσεων, ανεβαίνοντας από 9% το 2019 σε 13% το 2021, καθώς καταναλωτές όλων των ηλικιών άρχισαν να ψωνίζουν διαδικτυακά περισσότερο από ποτέ. Οι εταιρείες οπτικών φάνηκαν ανθεκτικές, προσφέροντας ψηφιακές λύσεις για να αντισταθμίσουν την απώλεια φυσικών επισκέψεων στα καταστήματα οπτικών.
(Πηγή: https://fashiondaily.gr/2022/07/20/epanodos-gia-ta-optika-to-2022/)