Οι επιστήμονες ανακάλυψαν πέντε γενετικές παραλλαγές που αυξάνουν τον κίνδυνο ενός ατόμου να αναπτύξει μυωπία όσο περισσότερο παραμένει στο σχολείο.

Η έρευνα, με επικεφαλής τον καθηγητή Jeremy Guggenheim από τη Σχολή Οπτομετρίας και Επιστημών της Όρασης του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ, χρησιμοποίησε γενετικά δεδομένα και δεδομένα υγείας από περισσότερους από 340.000 συμμετέχοντες με ευρωπαϊκή καταγωγή.

Πραγματοποίησαν μια γενετική μελέτη για να εντοπίσουν παραλλαγές γονιδίων που κάνουν τους ανθρώπους πιο επιρρεπείς στο να γίνουν μύωπες σε συνδυασμό με την εντατική εκπαίδευση.

«Οι άνθρωποι γίνονται συχνά μύωπες από παιδιά και η πάθηση φαίνεται να προκύπτει από ένα μείγμα γενετικής, πολύ λίγο χρόνο σε εξωτερικούς χώρους και πολλά χρόνια εκπαίδευσης», είπε ο Guggenheim.

«Γενετικές μελέτες έχουν εντοπίσει περισσότερες από 450 γενετικές παραλλαγές που σχετίζονται με αυξημένο κίνδυνο μυωπίας, αλλά λίγες έχουν αποδειχθεί ότι αυξάνουν τον κίνδυνο ειδικά σε άτομα με τους σχετικούς παράγοντες του τρόπου ζωής».

Η μελέτη βρήκε πέντε γενετικές παραλλαγές που αύξαναν προοδευτικά τον κίνδυνο μυωπίας για τα άτομα, όσο περισσότερο χρόνο περνούσαν στο σχολείο - ειδικά για άτομα που παρακολούθησαν την εκπαίδευση σε πανεπιστημιακό επίπεδο.

«Τρεις από τις γενετικές παραλλαγές που ανακαλύψαμε ήταν προηγουμένως άγνωστες. Δύο από αυτά τα γονίδια βρέθηκαν σε μελέτες σε ομάδες της Ανατολικής Ασίας, όπου περίπου το 80% των παιδιών γίνονται μύωπες. Συγκριτικά, περίπου το 30% των παιδιών αναπτύσσουν μυωπία στη Δύση», είπε ο Guggenheim.

«Η μυωπία είναι η κύρια αιτία μη διορθούμενης όρασης. Αυτά τα ευρήματα παρέχουν νέες γνώσεις για τους βιολογικούς μηχανισμούς που προκαλούν μυωπία, αλλά χρειάζεται περισσότερη έρευνα για να κατανοηθεί πώς αυτοί οι μηχανισμοί αλληλεπιδρούν με παράγοντες του τρόπου ζωής για να προκαλέσουν την πάθηση.»

Πηγή https://www.insightnews.com.au/scientists-trace-link-between-intensive-schooling-and-genetic-risk-of-myopia/