Νέα έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο Science Advances, παρείχε περαιτέρω πληροφορίες για την εξελικτική ιστορία και τους μηχανισμούς ελέγχου της έγχρωμης όρασης.
Οι επιστήμονες έχουν μελετήσει προηγουμένως ποντίκια για να κατανοήσουν πώς ρυθμίζεται η ευαισθησία στο ιώδες και το κόκκινο μήκος κύματος, αλλά τα ποντίκια δεν έχουν την ικανότητα να διαφοροποιούν τα μπλε και τα πράσινα μήκη κύματος.
Η τελευταία μελέτη, από ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Τόκιο, περιελάμβανε πειράματα σε ζεβρόψαρα, τα οποία έχουν και τις τέσσερις ευαίσθητες στο χρώμα πρωτεΐνες.
Οι επιστήμονες μπόρεσαν να εξερευνήσουν πώς τα ζεβρόψαρα ρυθμίζουν την ικανότητά τους να βλέπουν το μπλε φως.
Ο καθηγητής Yoshitaka Fukada, από το Πανεπιστήμιο του Τόκιο, τόνισε ότι όταν άρχισε να μελετά για πρώτη φορά την εξέλιξη της όρασης το 1989 θεωρήθηκε ότι η ευαισθησία στο φως και η διαφοροποίηση του χρώματος προέρχονται από την ίδια πρωτεΐνη. «Από τότε, η ομάδα μας εντόπισε ευαίσθητες στο χρώμα πρωτεΐνες, χαρτογράφησε την εξέλιξή τους μεταξύ των ειδών και τώρα κατανοούμε τη ρύθμισή τους», δήλωσε.

Zebrafish provide insight into development of colour vision (aop.org.uk)