Polaroid
Johnson&Johnson
Bairamoglou-Essilor
images/Unilens_1048x300_IconBoost.jpg
Alcon-Total
optometrynews_1048X300.jpeg
previous arrow
next arrow

Μελέτη διαπίστωσε βραδύτερους χρόνους απόκρισης ειδικά σε αυτούς που πάσχουν από γλαύκωμα.

Οι οδικές μελέτες έχουν προτείνει ότι οι οδηγοί με οφθαλμικές παθήσεις και μειωμένη όραση δεν είναι τόσο καλοί στην αντίληψη του κινδύνου. Ωστόσο, οι αξιολογήσεις ανοικτού δρόμου μπορεί να ποικίλλουν λόγω των διαφορών στις συνθήκες κυκλοφορίας από τη μία αξιολόγηση στην άλλη, καθώς και τον αριθμό και τη φύση των πιθανών κινδύνων.

Πρόσφατη μελέτη χρησιμοποίησε δοκιμές αντίληψης κινδύνου βάσει υπολογιστή που σχετίζονται με την οδηγική απόδοση και τον κίνδυνο σύγκρουσης για να προσδιορίσει ότι οι οδηγοί ηλικίας 65 ετών και άνω, με οφθαλμικές παθήσεις όπως καταρράκτης, εκφυλισμός ωχράς κηλίδος και γλαύκωμα, έχουν σημαντικές καθυστερήσεις στους χρόνους απόκρισης. Οι ερευνητές σημείωσαν, επίσης, ότι η ευαισθησία στην κίνηση συσχετίστηκε περισσότερο με τους χρόνους απόκρισης, ακόμη και όταν προσαρμόστηκε για την ηλικία.

Η μελέτη περιελάμβανε 99 συμμετέχοντες με οφθαλμικές παθήσεις και 118 υγιείς ίδιας ηλικίας. Ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να πατήσουν την οθόνη του υπολογιστή όσο το δυνατόν νωρίτερα για να δείξουν τη θέση των οδηγών του δρόμου που ήταν πιθανό να εμπλακούν σε συγκρούσεις, παρακολουθώντας τους μέσα από την κάμερα ενός αυτοκινήτου. Οι ερευνητές μέτρησαν τον χρόνο απόκρισης σε επιλεγμένες συγκρούσεις κίνησης από το πρώτο σημείο που ο οδηγός ο οποίος εμπλέκεται στη διένεξη θα μπορούσε να προσδιοριστεί μέχρι τη στιγμή που ο συμμετέχων απάντησε.

Οι συμμετέχοντες με οφθαλμική νόσο παρουσίασαν καθυστέρηση 0,73 δευτερολέπτων στους χρόνους απόκρισης σε σύγκριση με τους υγιείς (6,61 δευτερόλεπτα έναντι 5,88 δευτερόλεπτα). Οι συμμετέχοντες με γλαύκωμα παρουσίασαν τους πιο αργούς χρόνους απόκρισης όλων των συμμετεχόντων.

Η μελέτη σημείωσε ότι οι βραδύτερες απαντήσεις στη δοκιμή αντίληψης κινδύνου έχουν συσχετιστεί με αυξημένο κίνδυνο σύγκρουσης και χαμηλότερη απόδοση οδήγησης, τόσο στους νεότερους όσο και στους μεγαλύτερους οδηγούς.

Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι οι δοκιμές αντίληψης κινδύνου μπορούν να δώσουν πληροφορίες για τις δυσκολίες σχετικά με την ανίχνευση οδικών κινδύνων των ηλικιωμένων οδηγών με οφθαλμικές παθήσεις και να προσφέρουν μια πιθανή οδό για παρεμβάσεις όσον αφορά τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας.

Poor Hazard Perception in Older Drivers With Eye Disease (reviewofoptometry.com)