Οι ερευνητές έχουν εντοπίσει 50 νέα γονίδια για το χρώμα των ματιών σε μια μελέτη που περιλαμβάνει τη γενετική ανάλυση από σχεδόν 195.000 ανθρώπους σε όλη την Ευρώπη και την Ασία.

Η γενετική του ανθρώπινου χρώματος των ματιών είναι πολύ πιο περίπλοκη από ό, τι πιστεύεται μέχρι τώρα, σύμφωνα με νέα μελέτη που δημοσιεύθηκε πρόσφατα.

Μια διεθνής ομάδα ερευνητών από το King's College London και το  Erasmus University Medical Center Rotterdam έχουν εντοπίσει 50 νέα γονίδια για το χρώμα των ματιών στη μεγαλύτερη γενετική μελέτη που έχει γίνει μέχρι σήμερα. Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο Science Advances, περιελάμβανε τη γενετική ανάλυση σχεδόν 195.000 ανθρώπων σε όλη την Ευρώπη και την Ασία.

Αυτά τα ευρήματα θα βοηθήσουν στη βελτίωση της κατανόησης των οφθαλμικών παθήσεων, όπως του μελαγχρωστικού γλαυκώματος και του οφθαλμικού αλμπινισμού, όπου τα επίπεδα χρωστικής των ματιών παίζουν ρόλο.

Επιπλέον, η ομάδα διαπίστωσε ότι το χρώμα των ματιών στους Ασιάτες με διαφορετικές αποχρώσεις του καφέ είναι γενετικά παρόμοιο με το χρώμα των ματιών στους Ευρωπαίους που κυμαίνονται από σκούρο καφέ έως ανοιχτό μπλε.

Αυτή η μελέτη βασίζεται σε προηγούμενη έρευνα στην οποία οι επιστήμονες εντόπισαν δώδεκα γονίδια που συνδέονται με το χρώμα των ματιών, πιστεύοντας ότι υπάρχουν πολλά περισσότερα. Προηγουμένως οι επιστήμονες πίστευαν ότι η διακύμανση του χρώματος των ματιών ελέγχεται μόνο από ένα ή δύο γονίδια, με τα καστανά μάτια να κυριαρχούν στα μπλε μάτια.

Ο συγγραφέας Dr Pirro Hysi, από το King's College London, δήλωσε: «Τα ευρήματα είναι συναρπαστικά επειδή μας φέρνουν ένα βήμα πιο κοντά στην κατανόηση των γονιδίων που προκαλούν ένα από τα πιο εντυπωσιακά χαρακτηριστικά στα ανθρώπινα πρόσωπα. Αυτό θα βελτιώσει την κατανόησή μας για πολλές ασθένειες που γνωρίζουμε ότι σχετίζονται με συγκεκριμένα επίπεδα χρωματισμού».

Ο συγγραφέας Dr Manfred Kayser, από το Erasmus University Medical Center Rotterdam, δήλωσε από την πλευρά του: «Αυτή η μελέτη παρέχει τις γενετικές γνώσεις που απαιτούνται για τη βελτίωση της πρόβλεψης του χρώματος των ματιών από το DNA, όπως έχει ήδη εφαρμοστεί σε ανθρωπολογικές και εγκληματολογικές μελέτες, αλλά με περιορισμένη ακρίβεια για τα μάτια που δεν είναι καφέ και μπλε».

Eye color genetics not so simple, study finds -- ScienceDaily