Μια απροσδόκητη σχέση μεταξύ ανάπτυξης γλαυκώματος και βακτηρίων στο στόμα μας ή του αριθμού των φυσικών δοντιών βρέθηκε σε νέα μελέτη.
Ερευνητές στο Κρατικό Πανεπιστήμιο της Νέας Υόρκης εξέτασαν το οδοντικό ιστορικό 119 ασθενών με πρωτοπαθή γλαύκωμα ανοικτής γωνίας, και 78 ατόμων χωρίς ιστορικό της νόσου. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν ένα δείγμα στοματικού διαλύματος για να αναλύσουν τα βακτήρια στο στόμα κάθε ατόμου. Εξέτασαν, επίσης, τον αριθμό των φυσικών δοντιών που είχαν, καθώς και τη ρουτίνα στοματικής υγείας.
Τα άτομα που είχαν υποβληθεί σε περισσότερη οδοντιατρικές εργασίες είχαν υψηλότερο ποσοστό γλαυκώματος, ακόμη και όταν παράγοντες όπως ο διαβήτης, η υπέρταση και το φύλο αφαιρέθηκαν από την εξίσωση.
Η έρευνα διαπίστωσε, ακόμη, ότι τα βακτηρίδια Streptococci βρέθηκαν πιο συχνά στα στόματα των ασθενών με γλαύκωμα από ό,τι τα άτομα με υγιή μάτια.
Στο περιοδικό «Journal of Glaucoma», οι συγγραφείς συμπεραίνουν ότι «απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση της σχέσης μεταξύ της οδοντικής υγείας και του γλαυκώματος».

The eye-tooth connection (aop.org.uk)