Φωτό: the-scientist.com

Iαπωνική μελέτη που εστιάζει στη θεραπεία με έγχυση κυττάρων για την αντιμετώπιση της ψευδοφακικής ενδοθηλιακής ανεπάρκειας ανέφερε την αποκατάσταση της φυσιολογικής λειτουργίας στο 91% των ματιών, πέντε χρόνια μετά την επέμβαση.

Με επικεφαλής τον Δρ. Kohsaku Numa, η μελέτη χορήγησε -μέσω ένεσης- κύτταρα στους πρόσθιους θαλάμους 11 ματιών, με καλλιεργημένα ανθρώπινα ενδοθηλιακά κύτταρα κερατοειδούς (hCECs). Η πενταετής παρακολούθηση έδειξε ότι η φυσιολογική ενδοθηλιακή λειτουργία του κερατοειδούς αποκαταστάθηκε σε 10 μάτια, με σημαντική βελτίωση στην καλύτερη διορθωμένη οπτική οξύτητα και χωρίς δυσμενείς επιπτώσεις.

Η θεραπεία θα μπορούσε να αντικαταστήσει τις τρέχουσες χειρουργικές επεμβάσεις για την ενδοθηλιακή ανεπάρκεια του κερατοειδούς, οι οποίες περιλαμβάνουν τη διεισδυτική κερατοπλαστική, την αυτοματοποιημένη κερατοπλαστική Descemet (DSAEK) και την ενδοθηλιακή κερατοπλαστική μεμβράνης Descemet (DMEK), τα οποία απαιτούν δότη, ανέφεραν οι ερευνητές.

Single donor cell-injection therapy provides hope for vision restoration - eyeonoptics (nzoptics.co.nz)