Silmo2024
Polaroid
Johnson&Johnson
Bairamoglou-Essilor
images/Unilens_1048x300_IconBoost.jpg
Alcon-Total
optometrynews_1048X300.jpeg
previous arrow
next arrow

Η πρώτη έρευνα κοινωνικού αντίκτυπου του Macular Disease Foundation Australia (MDFA) αποκάλυψε ότι το ένα τέταρτο των ασθενών έχει χαμηλά επίπεδα γνώσεων για την κατάστασή τους, με περίπου το ίδιο ποσοστό λιγότερο ικανοποιημένο από την εξήγηση της ασθένειάς τους από τον επαγγελματία του οφθαλμού.

Η εναρκτήρια διαχρονική μελέτη του οργανισμού εκπονήθηκε από το Κέντρο Κοινωνικών Επιπτώσεων και τη Σχολή Οπτομετρίας και Επιστήμης της Όρασης στο UNSW. Συμμετείχαν 2.169 ερωτηθέντες (ποσοστό ανταπόκρισης 13,2%) με διάφορες μορφές ασθένειας της ωχράς κηλίδος που έχουν εμπλακεί με το MDFA για περισσότερα από δύο χρόνια. Στόχος της ήταν  να συλλάβει την αντίληψη των ασθενών σε τρία επίπεδα: άτομο, υπηρεσία και σύστημα.

Σύμφωνα με το MDFA, ένα βασικό εύρημα έδειξε ότι αν και το 97% των ερωτηθέντων μπορούσαν να έχουν πρόσβαση σε πληροφορίες σχετικές με την ασθένειά τους μέσω πολλαπλών πηγών, το 25% είχε μόνο «μικρή έως φτωχή» γνώση της κατάστασής τους.

«Εκείνοι με υψηλότερα επίπεδα γνώσης για την υγεία των ματιών τείνουν να αναφέρουν υψηλότερα επίπεδα ικανοποίησης ζωής και η πλειονότητα των ασθενών ήταν ικανοποιημένοι με τις πληροφορίες για την ασθένεια που τους δόθηκε από τον οπτομέτρη ή τον οφθαλμίατρό τους, υποδηλώνοντας ότι έχουν καλή σχέση με τα συστήματα υγείας», σύμφωνα με την διευθύνουσα σύμβουλο της MDFA, Dee Hopkins.

Ωστόσο, διαπιστώθηκε ότι το 23% ήταν «λιγότερο ικανοποιημένο» με την εξήγηση της κατάστασής τους και το 35% δεν ήταν ικανοποιημένο με τη γνώση του επαγγελματία υγείας των ματιών τους σχετικώς με τις διαθέσιμες υπηρεσίες υποστήριξης.

Είναι ενδιαφέρον ότι η έρευνα διαπίστωσε, επίσης, ότι το 66% των πρώτων ερωτηθέντων AMD έπαιρναν συμπληρώματα, παρά την έλλειψη στοιχείων που δείχνουν επιβράδυνση της εξέλιξης σε αυτήν την ομάδα.

Inaugural macular disease study offers fresh insight into patient experiences - Insight (insightnews.com.au)