Το γλαύκωμα είναι η κύρια αιτία απώλειας όρασης σε ηλικιωμένους και η έγκαιρη ανίχνευσή του μπορεί να συμβάλλει στην καλύτερη θεραπεία. Ερευνητές στην Αυστραλία λένε ότι το δικό τους πειραματικό γενετικό τεστ για το γλαύκωμα μπορεί να εντοπίσει 15 φορές περισσότερα άτομα που διατρέχουν υψηλό κίνδυνο για την ασθένεια σε σύγκριση με τα υπάρχοντα.

«Η έγκαιρη διάγνωση του γλαυκώματος μπορεί να οδηγήσει σε θεραπεία που σώζει την όραση και οι γενετικές πληροφορίες μπορούν ενδεχομένως να μας δώσουν ένα πλεονέκτημα στη λήψη έγκαιρων διαγνώσεων και καλύτερων θεραπευτικών αποφάσεων», δήλωσε ο επικεφαλής ερευνητής Owen Siggs σε δελτίο Τύπου από το Πανεπιστήμιο Flinders. Ο Siggs είναι αναπληρωτής καθηγητής στο πανεπιστήμιο, καθώς και στο Ινστιτούτο Ιατρικών Ερευνών Garvan στη Νέα Νότια Ουαλία.

Το νέο πειραματικό τεστ αναλύει δείγματα αίματος ή σάλιου και είναι σε θέση να εντοπίζει άτομα υψηλού κινδύνου για γλαύκωμα πριν υποστούν μη αναστρέψιμη απώλεια όρασης, εξήγησαν οι συγγραφείς, σε μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο διαδίκτυο στις 15 Ιουλίου στο JAMA Ophthalmology.

«Το χρόνιο γλαύκωμα ανοικτής γωνίας είναι μια απειλητική για την όραση ασθένεια που συχνά περνά απαρατήρητη μέχρι να εμφανιστεί εκτεταμένη οπτική βλάβη», εξήγησε ο Δρ Mark Fromer, οφθαλμίατρος στο νοσοκομείο Lenox Hill στη Νέα Υόρκη. «Ωστόσο, όταν ανιχνευθεί και αντιμετωπιστεί νωρίς, η οπτική απώλεια μπορεί να περιοριστεί»,  πρόσθεσε.

«Ο γενετικός έλεγχος δεν χρησιμοποιείται επί του παρόντος για την ανίχνευση γλαυκώματος σε τακτική βάση, αλλά μπορεί να είναι ένα πολύτιμο συμπλήρωμα ελέγχου για τον εντοπισμό πολλών, αλλά όχι όλων των ασθενών με γλαύκωμα. Αυτή η νέα δοκιμή έχει τη δυνατότητα να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο εντοπίζουμε τους ασθενείς με γλαύκωμα» δήλωσε ο Fromer.

Η νέα μελέτη περιλάμβανε περισσότερα από 2.500 άτομα στην Αυστραλία με γλαύκωμα και περισσότερα από 411.000 με ή χωρίς γλαύκωμα στο Ηνωμένο Βασίλειο. Τα ευρήματα δείχνουν τις δυνατότητες του νέου γενετικού τεστ στον έλεγχο και τη διαχείριση του γλαυκώματος, σύμφωνα με τον συγγραφέα της μελέτης Jamie Craig, καθηγητή και οφθαλμίατρο που διευθύνει ερευνητικό πρόγραμμα γλαυκώματος στο Πανεπιστήμιο Flinders.

New Test Better at Spotting Glaucoma | Newsmax.com